Marketing v době změn – co s cenou produktu?

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

28.07.2011 0 komentářů

Když prodeje nejdou tak, jak by měly jít, napadne každého, že produkty jsou příliš drahé. Jenže je opravdu tak jasné, že bychom tuto situaci měli řešit zlevněním. Podívejme ve v článku na možné aspekty tohoto kroku předtím, než ho uděláme. Třeba se najde i jiné řešení.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Když jdou prodeje dolů, každého rychle napadne snížit cenu. Rozhodnutí vypadá logicky, ale není to spíše jakýsi zvyk? Něco, co děláme automaticky, ale málo přemýšlíme o důsledcích? Tak nějak předpokládáme, že je to jediné možné řešení?

První past snížení cesty je zmíněna už v předchozím textu. Totiž, že to samé rychle napadne i konkurenci. Je-li smyslem marketingu odlišit se, pak tato cesta k cíli zjevně nevede. Prostě zlevní všichni. Zkušenosti z některých oborů navíc říkají, že zákazníci sice utrácejí s větší rozvahou, ale nemusí to nutně znamenat, že méně. Zvažují mnoho faktorů a cena je jen jedním z nich.

Další problém ceny je v tom, že pomocí ní komunikujeme mnoho věcí. Např. hodně často vnímáme cenu v přímé úměře s kvalitou - dražší = kvalitnější. Nastavená cena také láká zvolenou skupinu (segment) zákazníků. Samotný pohyb ceny pak zákazníci mohou vnímat jak pozitivně tak i negativně. Přílišné zlevnění je např. může vést k domněnce, že jste je brali hodně na hůl.

Sleva

Co tedy s tím? No hlavně asi pečlivě zvažovat všechny možné důsledky. Možná si na nějaké menší skupince zákazníků, či méně významném produktu ověřit, co to udělá. Hlavně si ale stanovte cíl - k čemu konkrétně má pohyb ceny vést. Dobré je potom vymyslet další alternativy, jak tohoto cíle dosáhnout. A i kdyby to nevyšlo, tak nebojte, zlevnit můžete vždy.

 


Články weblogu na podobná témata:

 

Workshop: Agilní firma - aby vás nepřekvapil...

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 31. března 2020 od 9h (zájemce budeme informovat o náhradním termínu) na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.