Marketing v době změn – co s cenou produktu?

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

28.07.2011 0 komentářů

Když prodeje nejdou tak, jak by měly jít, napadne každého, že produkty jsou příliš drahé. Jenže je opravdu tak jasné, že bychom tuto situaci měli řešit zlevněním. Podívejme ve v článku na možné aspekty tohoto kroku předtím, než ho uděláme. Třeba se najde i jiné řešení.

Když jdou prodeje dolů, každého rychle napadne snížit cenu. Rozhodnutí vypadá logicky, ale není to spíše jakýsi zvyk? Něco, co děláme automaticky, ale málo přemýšlíme o důsledcích? Tak nějak předpokládáme, že je to jediné možné řešení?

První past snížení cesty je zmíněna už v předchozím textu. Totiž, že to samé rychle napadne i konkurenci. Je-li smyslem marketingu odlišit se, pak tato cesta k cíli zjevně nevede. Prostě zlevní všichni. Zkušenosti z některých oborů navíc říkají, že zákazníci sice utrácejí s větší rozvahou, ale nemusí to nutně znamenat, že méně. Zvažují mnoho faktorů a cena je jen jedním z nich.

Další problém ceny je v tom, že pomocí ní komunikujeme mnoho věcí. Např. hodně často vnímáme cenu v přímé úměře s kvalitou - dražší = kvalitnější. Nastavená cena také láká zvolenou skupinu (segment) zákazníků. Samotný pohyb ceny pak zákazníci mohou vnímat jak pozitivně tak i negativně. Přílišné zlevnění je např. může vést k domněnce, že jste je brali hodně na hůl.

Sleva

Co tedy s tím? No hlavně asi pečlivě zvažovat všechny možné důsledky. Možná si na nějaké menší skupince zákazníků, či méně významném produktu ověřit, co to udělá. Hlavně si ale stanovte cíl - k čemu konkrétně má pohyb ceny vést. Dobré je potom vymyslet další alternativy, jak tohoto cíle dosáhnout. A i kdyby to nevyšlo, tak nebojte, zlevnit můžete vždy.

 


Články weblogu na podobná témata:

 

Ukázkové lekce MBA - ONLINE a ZDARMA

"Za necelý rok od zahájení studia, tedy ještě v jeho průběhu, jsem byla povýšena do pozice marketingové manažerky. Navíc bez výraznějších manažerských zkušeností..."

Helena Rösslerová, Marketingová ředitelka, Lundbeck ČR

A co přinese MBA studium Vám?

VYZKOUŠEJTE SI MINIKURZ PRO MANAŽERY

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email