Marketing v době změn
01.10.2011 0 komentářů
Ten svět je jeden velký chaos a zmatek. Neslyšeli jste to už někde? nám se zdá, že tento povzdech je čím dál tím častější. Jak ale v tom "chaosu" řídít organizace? Kvůli neustálým změnám přece nejde rezignovat na řízení, nebo ano? Podívejte se na seznam nějčastějších chyb, které v tomto prostředí manažeři dělají.
To, že svět už nebude nikdy nalinkovaný, přehledný a předvídatelný dnes začíná docházet opravdu skoro každému...no, říkám skoro. Organizace a lidé v nich se proto s chaosem musí naučit žít a minulé postupy v tom opravdu nepomohou.
Zní to logicky ne? Co je ale zajímavé, že víra v minulé nástroje k řešení problémů je mnohem hlubší, než by se na první pohled zdálo. Guru marketingu Philip Kotler totiž vydal ve spolupráci s J. Caslionem novou knihu. Jmenuje se Chaotika - řízení a marketing v éře turbulencí. V ní mě až skoro šokoval seznam chyb, které manažeři v době změn (tedy i krizí) dělají. A většina chyb podle mě vychází z nástrojů řízení firem z minulosti:
- Propustit talentované zaměstnance
- Šetřit na technologiích
- Redukovat riziko
- Zastavit vývoj výrobků
- Nahradit ředitele, kteří jsou zaměřeni na růst těmi, kteří preferují snižování nákladů
- Rezignovat na globalizaci
- Umožnit ředitelům zavrhnout inovace jako klíčovou strategii
- Měnit měřítka výkonu
- Upřednostnit hierarchii před spoluprácí
- Stáhnout se do opevnění
Mám pro vás hru - zkuste to vzít na poradu managementu vaší firmy a zakroužkujte ty body, kterých se dopouštíte (nebo nedopouštíte? ... to je jedno, prostě ty, kterých bude méně :) ). A buďte k sobě upřímní, hlavně nehledejte „velmi racionální a objektivní důvody" proč to děláte. Prostě jen konstatujte „ano děláme", nebo „ne neděláme".
Zajímavostí je i to, že Computer Press vydal Kotlerovu knihu v češtině jen několik měsíců po anglickém originále. Hurá, tak si myslím, že by to mělo být - konec konců změny okolo nás se zrychlují a tomu je třeba přizpůsobit i ... vydávání knih :).
Články weblogu na podobná témata:
- Má v dnešním chaosu ještě smysl vytvářet strategii?
- Krize a jak k ní přistoupit
- Marketing - Co to je
- Tak co že je to ten marketing?
Milan Hodovský

„Do studia jsem šel s tím, že mi pomůže zlepšit manažerské dovednosti. Výsledek však předčil má očekávání. Studium na TC Business School mě „donutilo“ od základu změnit pohled na management a na mě jako na manažera.“
Milan Hodovský
Head of Project Management Department, ANECT a.s.
Zajímá nás Váš názor
RSS kanál komentářů k tomuto článku