Marketing v době změn

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

01.10.2011 0 komentářů

Ten svět je jeden velký chaos a zmatek. Neslyšeli jste to už někde? nám se zdá, že tento povzdech je čím dál tím častější. Jak ale v tom "chaosu" řídít organizace? Kvůli neustálým změnám přece nejde rezignovat na řízení, nebo ano? Podívejte se na seznam nějčastějších chyb, které v tomto prostředí manažeři dělají.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

To, že svět už nebude nikdy nalinkovaný, přehledný a předvídatelný dnes začíná docházet opravdu skoro každému...no, říkám skoro. Organizace a lidé v nich se proto s chaosem musí naučit žít a minulé postupy v tom opravdu nepomohou.


Zní to logicky ne? Co je ale zajímavé, že víra v minulé nástroje k řešení problémů je mnohem hlubší, než by se na první pohled zdálo. Guru marketingu Philip Kotler totiž vydal ve spolupráci s J. Caslionem novou knihu. Jmenuje se Chaotika - řízení a marketing v éře turbulencí. V ní mě až skoro šokoval seznam chyb, které manažeři v době změn (tedy i krizí) dělají. A většina chyb podle mě vychází z nástrojů řízení firem z minulosti:

  • Propustit talentované zaměstnance
  • Šetřit na technologiích
  • Redukovat riziko
  • Zastavit vývoj výrobků
  • Nahradit ředitele, kteří jsou zaměřeni na růst těmi, kteří preferují snižování nákladů
  • Rezignovat na globalizaci
  • Umožnit ředitelům zavrhnout inovace jako klíčovou strategii
  • Měnit měřítka výkonu
  • Upřednostnit hierarchii před spoluprácí
  • Stáhnout se do opevnění

Mám pro vás hru - zkuste to vzít na poradu managementu vaší firmy a zakroužkujte ty body, kterých se dopouštíte (nebo nedopouštíte? ... to je jedno, prostě ty, kterých bude méně :) ). A buďte k sobě upřímní, hlavně nehledejte „velmi racionální a objektivní důvody" proč to děláte. Prostě jen konstatujte „ano děláme", nebo „ne neděláme".

Chaotika - kniha
Zajímavostí je i to, že Computer Press vydal Kotlerovu knihu v češtině jen několik měsíců po anglickém originále. Hurá, tak si myslím, že by to mělo být - konec konců změny okolo nás se zrychlují a tomu je třeba přizpůsobit i ... vydávání knih :).


Články weblogu na podobná témata:

 

Workshop: Agilní firma - aby vás nepřekvapil...

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 31. března 2020 od 9h (zájemce budeme informovat o náhradním termínu) na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.