Nemusíte se přizpůsobit

Michal Henych Zpět do kategorie Management obecně

20.11.2010 0 komentářů

V každé knize o managementu, v každé marketingové příručce najdete, že se musíte přizpůsobit. Z fráze "přizpůsobte se zákazníkům" už je takové klišé, že jeho skutečný význam mnoho firem (a možná ani zákazníků) vůbec nevnímá. Opravdu je ale nutné se za každých okolností přizpůsobovat?

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

„Nikdo vás nenutí přizpůsobit se, přežití není povinné". Tímto citátem začíná jedna kniha, která se mi dostala do ruky a myslím, že jeho význam je hlubší, než se na první pohled zdá.


Celkem často se některý student snaží dopídit zaručených postupů jak zlepšit to, či ono ve své firmě. V následné diskuzi vždy padne mnoho různých námětů pro řešení jeho problémů. Jenže také velmi často tento student zavrhuje jednu možnost za druhou, aniž by o nich hlouběji přemýšlel. Chtělo by se dodat: „Opravdu se nemusíš přizpůsobit, klidně to dělej, jak si to dělal...".


Hodně často také snahu vzdávají velmi brzo. Už jsme zde několikrát diskutovali téma přebírání odpovědnosti. Pokud skutečně chcete dosáhnout toho, aby lidé na sebe brali odpovědnost, je nutno hodně dlouho (desítky měsíců) dělat promyšlené kroky, které k tomu povedou.
Výchova dítěte trvá roky, rehabilitace vážnějšího úrazu měsíce, naučit se základy nového jazyka měsíce až roky. Ani na jedno nejsou zaručené postupy, je třeba zkoušet, přizpůsobovat další kroky aktuálnímu stavu a nespouštět ze zřetele cíl. Proč by to s problémy ve firmě (např. přebíráním odpovědnosti, nebo nalezení nových zákazníků) mělo být jiné...

Nejistota
Možná je to i pochopitelné. Jasně, říci, že to nejde, je pohodlnější. Máme prostě rádi jistoty. I když tušíme, že nejsou, snažíme se je neustále budovat. Například tím, že voláme po zaručených a rychlých postupech, postupech z minula. Nebo tím, že odpovědnost za vymýšlení postupů přehodíme na někoho jiného. Změna je totiž nejistota, hodně lidem působí stres, a to není dobré. Dobrá zpráva je, že nás opravdu nikdo nenutí přizpůsobit se...


Články weblogu na podobná a související témata:

 

Workshop: Agilní firma - aby vás nepřekvapil...

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 31. března 2020 od 9h (zájemce budeme informovat o náhradním termínu) na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.