Neviditelný, ale zřetelně čitelný nápis

Jiří Kotrba Zpět do kategorie Marketing

18.02.2014 0 komentářů

Při cestách k zákazníkům často využívám restaurací, hospod, motelů nebo samoobsluh k tomu, abych si došel na oběd. Jak najít dobrou a levnou restauraci, kde budu spokojený?

Podle počtu parkujících kamionů, vkusné reklamní tabule u cesty, přiléhavého názvu, podle hezky vypadající servírky, ustrojeného číšníka, jídelního lístku, úhledných a čistých stolů nebo nerezových hrnců v kuchyni? Ano i takto. Avšak mám jiný klíč.

Znáte to také, stoly v restauraci nevyrovnané, ubrusy pomačkané, obsluha se pomalým krokem blíží k jinému stolu než k vašemu a o jídelní lístek si musíte říct. Když si konečně objednáte, podíváte se na toalety. Podle mých zkušeností jen málokteré takové restaurace mají v těchto prostorách čisto a pořádek. Jakoby právě v této místnosti těchto podniků zářil nápis „My na to kašleme“.

Avšak tam, kde je na toaletách čisto, uklizeno a pořádek a kde je vidět, že se i o tyto místnosti personál stará, jako by to byla výkladní skříň jejich podniku, lze se posléze přesvědčit, že i poskytované služby jsou dobré a odpovídají cenové relaci. Jak je to možné? 

Podle mého názoru se lidé v dobře vedeném podniku starají nejen o to, že host má dostat jídlo a pak zaplatit, ale dávají ke své práci, službě něco navíc. Něco osobního. Nečekají na povel vedoucího, nepředpokládají, že TO či ONO udělá někdo jiný. Pokud danou věc mohou ovlivnit a nestojí-li to víc než pár kroků či pohybů, pak TO prostě a jednoduše udělají. Nepředpokládají, nečekají, udělají. Každá podobná drobná věc je součástí jejich práce, tak to má být, tak je to normální a v jejich očích běžné.

V termínech managementu se tomu říká marketingová kultura, neboli do jaké míry všichni lidé ve firmě jednají ze svého hlubokého přesvědčení, že zákazník je ten, kdo firmě poskytuje příležitost (nebo i právo?) vůbec existovat. Je vidět, že v některých hospodách manageři umějí marketingovou kulturu firmy vtisknout většině zaměstnanců, jinde to dělají jen na oko a presentují se hranými úsměvy – a jinde na to úplně kašlou, protože jejich vlastní zájmy jsou pro ně nekonečně důležitější než potřeby kohokoli druhého.

Do podniku s  vyvinutou marketingovou kulturou se vždy rádi vracíte a svoji dobrou zkušenost sdílíte se známými. Zákazníci přijdou znovu, a o tom to je.

 

Proč má smysl studovat MBA?

Studium na TC Business School mi zásadně změnilo pohled na řízení firmy a na způsob, jak dosáhnout trvalého růstu. Za zmínku stojí, že prakticky tři roky za sebou, dosahujeme navýšení výkonu firmy o 40 %.

Lubomír Dvořák, DVOŘÁK – svahové sekačky s.r.o., Česká hlava 

A co přinese MBA studium Vám?

Ověřte si přínos již v květnu, kdy pořádáme  Den otevřených dveří programu MBA 2018

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.