Patří emoce k manažerům?

Michal Henych Zpět do kategorie Řízení lidských zdrojů

20.10.2011 0 komentářů

Patří emoce do jednání manažerů, nebo nepatří? S tímto tématem se čas od času setkávám a názory zúčastněných se často výrazně liší. Navíc jsou hodně polarizované – tedy buď ano, nebo ne. Skoro, jako by neexistovalo nic mezi. Tak se na toto téma dnes podíváme trochu podrobněji.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

V poslední době jsme několikrát narazili mezi manažery na názor, že emoce do jednání manažerů nepatří. Prý to ubírá jejich profesionalitě. Je ale vůbec možné emoce z jednání „vypnout"?

Když o tématu hlouběji diskutujeme, zjišťujeme, že emocemi se asi myslí hlavně ty negativní. Nebo když to trošku přeženu, tak že lidi by se neměli hádat a řvát na sebe. Asi se dá souhlasit s tím, že pokud jsou mezi lidmi vyhrocené konflikty, tak těžko dojdete k řešení, které bude dobré. Spíš to bude nějaký (špatný) kompromis.

Jsme ale „pouze lidé". Emoce neumíme potlačit a ani by to nebylo žádoucí. Většinu sdělení totiž vnímáme přes neverbální komunikaci (cca 60%). Dalších cca 35% tvoří zvuky (např. tón hlasu) a na slova zbývá jen cca 5-7%. Bez emocí, by tedy ze sdělení moc nezbylo, vlastně jen ta slova.

Emoce

Emoce sdělení dávají teprve ten správný význam. Přidávají např. naléhavost - podle tónu poznáte, zda daná záležitost opravdu spěchá, nebo ne. Nebo motivaci, či zaujetí lidí - opět podle způsobu, sdělení poznáte, zda je práce baví nebo ne. Proto „vypínat" emoce by mírně řečeno nebylo rozumné :) .

Příště téma dotáhneme a podíváme se na to, jaké druhy emocí vlastně existují.


 

Články weblogu na podobná témata:

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.