Potřebujeme znát cíl?

Michal Henych Zpět do kategorie Management obecně

31.05.2011 0 komentářů

Je opravdu tak důležité si stanovovat cíle? Pojďte se podívat, jak na to nahlíží jeden z manažerů, jak se snaží tento princip aplikovat do každodenního života.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Jedna z knih, ke které se často vracím, je „7 návyků vysoce efektivních lidí". Autor Stephen Covey v ní říká: „Vždy je třeba začínat s myšlenkou na konec." Znamená to, že bychom neměli dělat nic bez toho, aniž bychom znali cíl, smysl proč to činíme.

Tato pravda je v managementu téměř otřepanou frází, jenže jak na první pohled jednoduché a jasné pravidlo skutečně používat? Přiznávám se, že i já občas vidím cíl hodně zamlženě, jen ve velmi hrubých obrysech a směr kterým se mám vydat tak pouze tuším.

Diskutoval jsem o tom s jedním majitelem firmy a on potvrzoval, že i pro něj je velkou motivací vědět, kde přesně se nachází cíl a jak vypadá. A pak popisoval jak toho dosahuje a jeho metoda mě velmi zaujala.

Jeho podnik se zabývá reklamní činností pro jiné firmy. Když vymýšlí řešení, tak si představuje firmu klienta, kam přijíždějí kamióny plné zboží, zákazníky, které obsluhuje usměvavý a spokojený personál a zboží, které zákazníkům přináší užitek. Vidí reklamu, která vhodně a nezaměnitelně firmu presentuje a odlišuje od ostatní šedé konkurence. Vidění tohoto „živého obrazu" se pak snaží při presentaci řešení vyvolat i u klienta.

Covey se snaží čtenářům také pomoci a ve své knize říká: „Představte si, jak o vás budou hovořit vaši blízcí, až už tu nebudete.". To je také dobrá pomůcka, nicméně je to cíl velmi vzdálený, cesta delší a hůře představitelná. Metoda vidění oné úspěšné firmy mého klienta mi naopak přijde velmi ilustrativní, dobře představitelná a mohla by pomoci uspět v podnikání každému z nás.

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.