Proč jsou studenti tak smutní

Michal Henych Zpět do kategorie Management obecně

31.08.2011 0 komentářů

Patří k sobě práce a úsměv? No podle mě ano, někdy je ale úsměv (a smích) brán, jako emoce, kterou přece „profesionál“ nemá mít. Pojďme se nad tím trochu zamyslet, protože asi nejde ani tak o to, zda se člověk usmívá, nebo ne. Spíše je zajímavé co je za tím, proč nevidíme úsměvy okolo sebe častěji.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Námět na toto zamyšlení pochází od kolegyně. Jednou jsme takhle seděli o přestávce jednoho tréninku a ona povídá: „Přijde mi, že často jsou studenti takový smutný, nezdá se ti?"


Hodně jsem se nad tím musel zamyslet. No ano je pravda, že se spíše neusmívají. Nicméně to neplatí jen pro studenty. Myslím, že v hodně firmách je to celkem častý jev. Skoro mi to přijde, že úsměv je občas vnímán nepatřičně. Jakoby platila rovnice úsměv = nepracuje.


Opakem jsou ale jiné firmy, kde lidem „vtloukají do hlavy", že se při pohledu na zákazníka prostě usmívat musí. V jednom řetězci jsem dokonce u pokladní viděl nalepenou cedulku s postupem:

  1. Podívejte se zákazníkovi do očí a pozdravte ho
  2. Usmívejte se
  3. ... a dalších asi 5 bodů


Jenže tyto úsměvy jsou pak viditelně umělé, já je často čtu jako neupřímné. Kolegyně myslela ten přirozený úsměv. Úsměv, který je znakem toho, že člověka baví to, co dělá. Že ví, že může věci a lidi kolem sebe (spolu)ovlivňovat a „přetvářet". Že je ve společnosti lidí, kteří jsou mu příjemní, a dobře se mu s nimi pracuje. Že se cítí bezpečně a nemusí si „krýt záda", že není žádný zbytečný tlak a stres. ...

Proč jsou studenti tak smutní
Že by ty úsměvy nebyly, protože něco z toho neplatí? Nevím. Vybavil jsem si ale větu jednoho mého kamaráda z Kanady (už jsem ji zde v jiném článku psal). Byl zde zrovna v době, kdy jsme naposledy vyhráli MS v hokeji. Asi o týden později mi pak řekl: „Měli byste vyhrávat častěji, pak se totiž všichni mnohem víc usmíváte." A taky si myslím, že tím neusmíváním se také vzniká ona „blbá nálada", kterou popisoval V. Havel již před mnoha lety...


Články weblogu na podobná témata

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.