Sociální sítě ve firmě

Vláďa Nývlt Zpět do kategorie Řízení informací

02.04.2012 0 komentářů

Sociální sítě jsou významným nástrojem pro podporu rozvoje „učící se“ organizace a řízení znalostí ve firmách. Stávají se významným komunikačním kanálem a přebírají množství funkcí dosud zajišťovaných e-mailem. I obyčejný e-mail bude postupně obohacován o další funkce.

Možnost rychlé, často veřejné, méně formální komunikace mezi zaměstnanci, jejich sdružování do zájmových i pracovně orientovaných skupin, tvorba firemních wiki stránek či blogů, to jsou hlavní pozitiva, které může sociální prostředí podnikové sítě nabídnout. Podle studie společnosti Gartner z počátku roku 2011 budou sociální sítě hlavním komunikačním kanálem pro 20% firemních uživatelů.

Sociální sítě ve firmě

Pro následující roky společnost Gartner předpovídá rostoucí trend budování interních podnikových sociálních sítí. Využíváním veřejných sociálních sítí (a stávajících profilů jejich uživatelů) pro firemní komunikaci bude postupně smazávat rozdíl mezi e-mailem a klasickou sociální sítí v dnešním pojetí.


Samotný e-mail bude postupně obohacován o některé vlastnosti sociálních sítí (například sdílení kontaktů) a sociální sítě naopak mnohem lépe využijí e-mailovou komunikaci. Gartner dále předpovídá, že již v roce 2012 bude až polovina všech podniků využívat mikroblogovací služby podobné Twitteru. Pouze 5% podniků však zvolí samostatné řešení jen pro své potřeby. Během několika let by se mohl stát Facebook standardním nástrojem k doplnění stávajících Enterprise-orientované spolupráce systémů a hovoří se již o tzv."Enterprise Facebooku".

 

Proč má smysl studovat MBA?

Studium na TC Business School mi zásadně změnilo pohled na řízení firmy a na způsob, jak dosáhnout trvalého růstu. Za zmínku stojí, že prakticky tři roky za sebou, dosahujeme navýšení výkonu firmy o 40 %.

Lubomír Dvořák, DVOŘÁK – svahové sekačky s.r.o., Česká hlava 

A co přinese MBA studium Vám?

Ověřte si přínos již v květnu, kdy pořádáme  Den otevřených dveří programu MBA 2018

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.