Týmová práce – A opravdu pracujeme týmově?

Michal Henych Zpět do kategorie Procesy a organizační struktura

21.11.2010 0 komentářů

Pokud si ještě vzpomínáte, tak před několika málo týdny jsme zde na weblogu psali o principech týmové práce. Dnes se na toto téma podíváme trochu jinak. Spíše to bude o tom, co nás od ní může odvádět. Tak pojďme se na to podívat…

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

K dnešnímu článku mě inspirovalo několik diskuzí, které jsme měli v posledních dvou týdnech s našimi studenty MBA, absolventy, ale i manažery z firem. Objevovalo se v nich totiž jedno společné téma. Tím tématem byla týmová práce. Nicméně tentokrát trochu z jiného úhlu pohledu, než asi tušíte.

Víceméně každý už dnes řekne, že týmová práce je potřebná a je standardní součástí práce v každé firmě. Jenže není to jen naučená fráze? Není realita úplně jiná? Z výše zmíněných diskuzí mám pocit, že ano. Že existuje až příliš situací, kdy se manažer snaží sám a co nejrychleji „vymyslet řešení".

Co je k tomu vede? No většinou říkají, že „nedostatek času/stres" a „rychle se měnící požadavky zákazníků/majitelů/dodavatelů...". Jenže skutečná týmová práce má vést k synergickému řešení. Tedy takovému, kdy dohromady lidé vymyslí kvalitativně lepší řešení, než by vymyslel jednotlivec.

Nejsou tedy ještě za tímto problémem s aplikací týmové práce další důvody? Možná dokonce takové, které manažeři neumí popsat, napadá mě, že:

  • nevěří, že někdo další by mohl vymyslet lepší řešení, než oni
  • mají dojem, že oni (a jen oni) jsou zodpovědní za vyřešení problému
  • bojí se, že uslyší názor odlišný od jejich
  • nebo se dokonce chtějí zviditelnit
  • ...a mnoho dalších důvodů...

Nevím... rozhodně ale není příliš veselý pohled na manažera, který se „za svitu LCD monitoru" snaží ve dvě v noci sám vyřešit komplexní problém nebo jen připravit presentaci pro zákazníka. Management musí být taky zábava, měnící se prostředí navíc vyžaduje tvořivost. A ta zmíněná scénka není ani zábavná ani tvořivost podporující :).

Manager a LCD


Články weblogu na podobná témata:

 

Workshop: Agilní firma - aby vás nepřekvapil...

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 31. března 2020 od 9h (zájemce budeme informovat o náhradním termínu) na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.