Týmová práce - Kdo má vést proces?

Michal Henych Zpět do kategorie Seriál-Týmová práce

26.03.2011 0 komentářů

Při rozebírání principů týmové práce jsme již vysvětlili důležitost vedení týmového procesu. Ještě jsme ale moc nepsali o tom, kdo by měl proces vést. Tedy jak takového člověka vybrat a naopak kdo by proces vést neměl. A právě na to se podíváme dnes.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Vezmeme to opačně a podíváme se na to, kdo by se o proces v týmu starat neměl. Následující doporučení neplatí samozřejmě absolutně. Ale hlavně pokud to s týmovou prací u vás v organizaci není až tak úplně v pořádku, tak v případě špatně vybraného procesního vedoucího týmu si situaci ještě komplikujete.

Máte-li hierarchickou strukturu a je obvyklé, že rozhoduje vedoucí, pak by tento vedoucí neměl vést týmový proces. Pak se lehce stane, že začne rozhodovat a tím porušíte pravidlo rovnosti členů. Chcete konsensus, ne rozhodnutí šéfa.

Týmová práce - Kdo má vést proces
Dále by to neměl být ten, kdo nejvíce rozumí řešenému problému - tedy obsahu. Bude muset hodně přispívat do věcné diskuze a na činnosti spojené s vedením týmu mu nezbude čas.


A jaké schopnosti by naopak tento člověk měl mít?

  • Asi hlavně schopnost empaticky naslouchat - aby např. uměl poznat, že i když člen týmu říká ano, tak tím vlastně myslí „byl jsem přetlačen a nemyslím si, že je to dobře"
  • A pak ostatní interpersonální dovednosti, jako schopnost řešit konflikty a vyjednávat, klást otevřené otázky, dávat zpětnou vazbu, vytvářet tvůrčí atmosféru, apod.

Články weblogu ze seriálu o týmové práci:

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.