Týmová práce - Obsah a proces

Michal Henych Zpět do kategorie Procesy a organizační struktura

21.11.2010 0 komentářů

Dnes rozebereme další aspekt týmové práce. Ono se jednoduše řekne „spolupracujte v týmu“, ale realita bývá někdy na hony vzdálena spolupráci. Jedním z dalších důvodů, proč to lidem nejde, je rozlišování obsahu a procesu. Co to znamená? To se dozvíte v následujícím článku.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Nedá mi to, abych se nevrátil ještě jednou k týmové práci. Ono týmově pracovat není tak jednoduché. Dokonce si myslím, že se to většina z nás nikdy ani systematicky neučila, takže tyto typy dovedností (kompetencí) nám prostě chybí.
Další důvodem, proč to lidem nejde, je rozlišování obsahu a procesu. Pak často zabřednou do dlouhých diskuzí a výsledek se ztrácí v nedohlednu. Co to je?

  • Obsah - vše, co se týká problému, který se řeší. Například co vše v projektu udělá, jaká se zvolí varianta, kolik to bude stát, kdy to bude hotové, zda to bude modré, nebo zelenožluté ...
  • Proces - do jisté míry jsou procesní prvky použitelné pro libovolný obsah. Jde např. o to kdo všechno a jakým způsobem hovoří, zda se opravdu vyjádří všichni. Nebo jak se řeší neshody, v jaké fázi řešení problému se zrovna tým nachází a kdy přejde do další. Dále např. jak se činí rozhodnutí, ale taky třeba zda jsou přestávky, nebo lidé už dávno nevnímají apod.

Týmová práce - obsah a proces

Když práce drhne, je téměř jistě problém v procesu. Obvykle se přijde na to, že proces není řízen. To co jsme se nikdy neučili, jsou právě procesní dovednosti a lidí, kteří umí dobře řídit týmový proces tak není mnoho. Paradoxní ale možná je, že jediný nástroj, který vás při týmové práci dovede k výsledkům je právě proces. Někdy příště se k němu proto ještě vrátíme.


Články weblogu na podobná témata:

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.