Zákaznické potřeby

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

05.03.2011 0 komentářů

Dnes se podíváme na další slovo, které, pokud ho neupřesníme, je samo o sobě prázdné. Tentokrát to není jedno slovo, ale spojení „zákaznické potřeby“. Je totiž s podivem, kolikrát (denně) ho slyšíte, ale jak málo se mluví o tom, co to v konkrétním případě konkrétní firmy znamená. No tak pojďme do toho…

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Z webu náhodně vybrané firmy: „Naší konkurenční výhodou je, že naplníme všechny Vaše potřeby“. No pominu-li fakt, že konkurenční výhoda je něco, co by měl o firmě říkat zákazník, ne firma sama, pak mi celá ta věta přijde zbytečná (a prázdná).

Vezměte to z druhé strany. Myslíte, že byste vůbec vkročili do obchodu (restaurace, firmy, …) bez očekávání, že to co si odnesete, naplní „vaše potřeby“? Zbytečná otázka, asi ne. Nicméně mnohokrát se mi stalo, že firma sice naplnění potřeb hlásala, ale nestalo se tak ani náhodou. Nevím, co k tomu firmy vede, že hlásají do světa takové „prázdné fráze“, místo toho aby přesněji napsali, co se očekávat dá...ale tím pádem vlastně i to, co jako zákazník očekávat nemůžete.

Zkusím příklad s restaurací:

  • U nás se najíte opravdu velmi rychle, výběr nebude široký, ale vše bude čerstvé a rychlé.
  • U nás můžete očekávat opravdu gurmánský zážitek z francouzské a italské kuchyně.
  • Nechcete být omezování jídelním lístkem, máte chuť na něco konkrétního? Budeme se snažit vám splnit jakékoliv přání.
  • Pizza udělaná přímo před vámi z čerstvých (ne mražených) surovin.

Příklady jsou náhodné a mohli bychom v nich pokračovat. Samozřejmě pro účely marketingové komunikace by bylo dobré je trochu dočesat. Pokud si ale dáte trochu práce s přemýšlením, kdo je váš zákazník, a to budete specificky komunikovat, pak k vám takový zákazníci budou taky chodit.

Možná ještě jednou rada na závěr. Buďte si jisti, že potřeby zákazníků plní (nebo se aspoň snaží) všechny firmy, to vás neodliší. Google mimochodem hlásí 1 740 000 výsledků hledání fráze "naplníme všechny vaše potřeby" :).


Články weblogu na podobná témata:

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.