Zpětná vazba

Honza Duba Zpět do kategorie Management obecně

26.07.2011 0 komentářů

Je zpětná vazba čistě subjektivní věcí nebo můžeme mluvit o jakémsi objektivizovaném nástroji? Co vše by měl člověk/manažer zohlednit, než se rozhodne dát zpětnou vazbu?

„Feedback" i tento výraz stále slýcháváme mezi manažery. Dávání zpětné vazby není novinkou a většina z nás ji používá denně. Otázkou může být jaký konkrétní dopad má? Dopadla vůbec na úrodnou půdu? Samozřejmě to také závisí i na příjemci, zda je schopen zpětnou vazbu přijímat, ale to by bylo na další kapitolu.

Základním pravidlem by mělo být, vyhýbat se subjektivitě, nehodnotit. A proč? Protože hodnocený v tu chvíli přestane vnímat co mu říkáte a začne se bránit. Ze své vlastní zkušenosti vím, že není jednoduché vystříhat se hodnocení. Existují nějaké jednoduché kroky jak tomu předejít? Možná právě potlačení oné subjektivity by mohlo být prvním krokem. Jít se zeptat na názor ostatních. Klást otázky a položit je tak, aby sám hodnocený byl přinucen se nad tím zamyslet a zhodnotit tak sám sebe.


Nedílnou součástí je i promyšlení „správného" načasování zpětné vazby: aby to nebylo příliš pozdě po výkonu, ale ani moc brzo; zohlednit momentální „psychický" stav hodnoceného;...

A jaké jsou Vaše zkušenosti? Máte nějaké jednoduché taháčky pro zpětnou vazbu u svých spolupracovníků?


Související články z našeho weblogu:

 

Proč má smysl studovat MBA?

Studium na TC Business School mi zásadně změnilo pohled na řízení firmy a na způsob, jak dosáhnout trvalého růstu. Za zmínku stojí, že prakticky tři roky za sebou, dosahujeme navýšení výkonu firmy o 40 %.

Lubomír Dvořák, DVOŘÁK – svahové sekačky s.r.o., Česká hlava 

A co přinese MBA studium Vám?

Ověřte si přínos již v květnu, kdy pořádáme  Den otevřených dveří programu MBA 2018

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.